16-07 Katwijk-Rothenburg ob der Tauber

19 juli 2021 - Rothenburg ob der Tauber, Duitsland

Om 07:15 uur trekken we de deur achter ons dicht en stappen we in onze huurauto: een Kia Proceed. Het is een auto met een grote kofferbak dus al onze bagage past er met gemak in.

Na zo’n 5 uur te hebben gereden stoppen we in Neustadt voor een lunch bij de Burger King.

8B657B39-B97A-411C-A6A4-72013A56FD9D
Op een paar files na voorloopt de reis voorspoedig en komen we om circa 17:30 uur bij hotel Rappen in Rothenburg ob der Tauber aan.

F2F48125-91DB-470B-BF42-FDD411E3D8BD
Bij het inchecken krijgen we te horen waar we al bang voor waren. We moeten een negatieve test kunnen tonen. De deelstaat Beieren heeft andere regels dan de rest van Duitsland. Dat heb ik in de drukte voor de vakantie niet meer meegekregen. Pas onderweg in de auto kom ik erachter. Er zit niets anders op dan naar het testcentrum te rijden. Daar krijgen Wim en de kinderen een Antigeen-test. We rijden terug naar het hotel en laten de negatieve testen zien.

Helaas worden we nog steeds niet toegelaten. Ik blijk namelijk ook nog een test nodig te hebben daar je je laatste vaccinatie minimaal 2 weken terug gehad moet hebben en ik heb hem 9 dagen geleden gehad. Grrr!!! De dame bij de receptie pleegt nog snel een telefoontje. Ik hoop nog dat ze iemand belt om te vragen of ze me mag matsen. Maar nee, ze belt met het testcentrum die op het punt van sluiten staan om te vragen of ze op me willen wachten.

Gelukkig is het testcentrum maar circa 10 minuten rijden van het hotel vandaan, maar irritant is het wel als je na een lange dag reizen en met flinke trek aankomt op de plaats van bestemming.

Ik krijg de uitslag binnen een paar minuten en ook ik ben gelukkig negatief getest. Ik loop terug naar de auto waar de rest op me wacht. Wim heeft inmiddels ook zijn uitslag per e-mail binnen gekregen maar kan hem niet openen. Dus weer snel terug gelopen waar de lieve en vooral geduldige dames ons nog gelukkig binnen laten en de uitslag voor ons alle 4 nog even afdrukken op papier. Er bleek toch iets niet helemaal goed te zijn met de code die wij op onze telefoon hadden.

Weer terug bij het hotel aangekomen zegt de receptioniste “Drei mal recht”, ofwel drie keer scheepsrecht. Eindelijk krijgen we de keycard van onze kamer. We brengen snel onze spullen naar de kamer en daarna lopen we snel naar het centrum van het sfeervolle Rothenburg ob der Tauber. Het is inmiddels al 20:00 uur en we hebben echt zin in iets lekkers te eten en te drinken. We vinden een restaurant aan het mooie dorpsplein en dan kan het grote genieten eindelijk gaan beginnen!
De Wiener schnitzels en bratwurst die we besteld hebben smaken opperbest.

68492F16-3B63-4359-969B-D76167DB7AA17A604770-30C1-4C2C-80B9-771F5541E19F

Na het eten lopen we nog langs een ijstent waar we een ijsje kopen en nog even door het sfeervolle dorpje lopen. Ik kwam op het idee om hier te overnachten omdat we het hotel ook op mijn werk verkopen en ik het altijd zo leuk er uit vond zien. Het dorpje maakt deel uit van de “Romantische Straße”, een mooie toeristische autoroute.

8E2524FE-096B-4B38-8825-8F2756D9983E2F74C19A-1769-4FEF-9335-8266C51B50141C09C8C8-20FB-49CB-8890-3573F37B9041
We lopen ook langs een winkeltje waar ze het gehele jaar door kerstspullen verkopen. Er blijkt zelfs een museum over kerst in te zitten.8E17ADBD-3ACB-48AA-A07F-7EA43CC1D0AB8B530E3C-0378-4535-BA55-F2E857DCB677

Om een uur of 21:30 uur zijn we weer terug in het hotel. We hebben een mooie kamer bestaande uit 2 aparte slaapkamers en een badkamer.

We zijn allemaal erg moe en gaan dan ook op tijd naar bed. Morgen is het immers alweer vroeg dag.