31-07 Barga - Waldkirch

1 augustus 2021 - Buchholz, Duitsland

Na het ontbijt en de laatste dingen in te hebben gepakt vertrekken we om 07:40 richting Duitsland waar we gaan overnachten in hotel Löwen in Waldkirch/Buchholz.

Google Maps geeft nu aan dat we er 9 uur over gaan doen ipv 8 uur de dag ervoor.

Maar het is wel een van de zwarte zaterdagen en het is afwachten of die tijdsduur klopt.
Tot aan Como gaat het eigenlijk wel goed. Daar stuitten we op file bij de tolpoortjes. Helaas springt het stoplicht bij het poortje waar wij voor in de rij staan ineens op rood, waardoor we ons samen met 5 andere auto’s voor ons nog even tussen de auto’s in de rechterrij naast ons moeten zien te proppen (linkerrij was alleen met Telecard). Omdat er direct na de tolpoorten een stilstaande file is ontstaan duurt het lang voordat we door de tolpoort kunnen rijden. We hebben hier uiteindelijk 2 uur gewacht. Gelukkig hadden we even daarvoor al wel geluncht.

De rest van de reis verloopt best voorspoedig. Bij de Gotthardtunnel staat wel een file aangekondigd maar daar hebben we omgereden en zo minimaal een kwartier bespaart. Op zich niet heel veel, maar het niet hoeven stilstaan is ook wat weer. Bovendien reden we door een prachtig berglandlandschap met watervallen en mooie wild stromende rivieren.
Tijdens de reis mail ik nog even met het hotel over de regels die Duitsland hanteert. Dat had ik donderdag ook al gedaan, maar het leek er op dat de regels inmiddels alwéér veranderd waren. Zo stond er eerst dat je geen negatieve testen en zo moest laten zien als je niet langer dan 24 uur in Duitsland bleef. Nu staat er zowel op de ANWB reiswiegen als Nederland Wereldwijd specifiek dat je alleen maar door het land mag rijden of mag stoppen voor een korte (tank) stop en niet mag eten in een restaurant of overnachten.
Om een herhaling van de ellende van ineens ergens moeten testen op de heenweg te voorkomen had ik dus maar nogmaals een mail gestuurd.
Gelukkig krijg ik redelijk snel een antwoord terug dat het, na overleg met haar chef, niet hoeft. Het scheelt denk ik dat dit hotel in de deelstaat Baden-Württemberg ligt in plaats van Beieren die veel strengere regels hanteert.

Ze vraagt ons ook of we nog een tafel in het restaurant willen reserveren? Dat willen we wel maar we hebben geen idee hoe laat we aan gaan komen met al die files. De navigatie geeft om 14:15 uur aan dat dat 18:30 zal zijn. Ik geef haar 19:30 door en ze geeft aan dat ze voor ons een tafel voor 19:30/20:00 zal reserveren. Uiteindelijk komen we om circa 19:45 aan.

Na het inchecken gaan we nog even snel onze spullen naar de kamer brengen voordat we aan tafel gaan. We hebben een hele mooie, nieuwe kamer 4-persoonskamer gekregen in het nieuwbouwgedeelte. Kamernummer 80.

Er staat een tweepersoonsbed met daaronder een tweepersoonsopklapbed voor de kinderen. De badkamer is ruim en mooi ingericht.

E4AFD48A-07A6-4A8E-9EDE-2EF7D8291905

Om 20:00 uur schuiven we aan bij het tafeltje dat buiten voor ons is gereserveerd. Het is daar gezellig druk. Het begint wel te regenen, maar gelukkig houdt de grote parasol boven ons hoofd ons droog.

Dd mannen bestellen een schnitzel met patat en Esmée en ik gaan voor varkensmedaillons met champignons en spätzle. Het smaakt heerlijk, maar wat een porties!! Esmée en ik krijgen het niet op. Het smaakt heerlijk, maar de spätzle is te machtig voor ons. De jongste onder ons heeft wel gewoon als eerste zijn enorme berg patat en grote schnitzel op. ;)

952E1D76-6A02-4D37-9558-64D421BF7405F3E1DD6F-8D7F-478F-801E-3AB0EF9FCDDC47635542-A30E-49DA-A6D8-570527DFDD24

Omdat er inmiddels weer wat tijd is verstreken heb ik toch weer wat ruimte voor een toetje. Het wordt een cheesecake met choco cookie. Het is geen taart, maar een soort van ijsyoghurt met verse aardbeien die heerlijk smaakt.

Voldaan gaan we naar de kamer, waar de kinderen nog gaan douchen en ik nog even Duitse tv kijk waar net een foute uitzending van een concert van André Rieu op tv is.

Om 23:00 uur gaat het licht uit want morgen willen we om 7 uur weer aan het ontbijt zitten.