21-07 Raften en Badesee Pichl Schladming

24 juli 2021 - Flachau, Oostenrijk

Omdat we vanmiddag gaan raften heeft Esmée weer een negatieve Antigeentest nodig. Die kunnen we laten doen bij het Rode Kruis in Radstadt, op circa 10 minuten rijden van Flachau.
Het testen stelt niet zoveel voor. We mogen zelf de zelftest doen en leveren het   staafje in bij de medewerkers.

Na een klein half uurtje krijg ik zowel een sms als een mail met de uitslag dat ze negatief getest is. Deze uitslag dien je te kunnen tonen als je een restaurant en dergelijke in wilt. Ze vragen hier bijna overal een bewijs van de 3G: geimmft, getestet, genesen. Thijmen heeft nog net geluk; kinderen t/m 11 jaar hoeven dit nog niet te laten zien en hij wordt in oktober pas 12.

Na de test rijden we gelijk door naar Pichl waar we een raftexcursie hebben geboekt bij Dachsteim Tauern Adventures.

We melden ons om 13:00 uur bij de receptie en hebben nog ruim genoeg tijd om ons om te kleden voordat de tocht om 13:30 uur begint.

We krijgen een lange wetsuit, zwemvest en waterschoenen aan en een helm. De kinderen krijgen ook nog een vest met lange mouwen voor het water dat een temperatuur van circa 7 graden heeft.

De tocht duurt ongeveer 1 uur en 15 minuten. We zitten met nog 4 andere personen en de begeleider in een raft.

We varen over de snelstromende rivier de Enns. Op commando moeten we meepeddelen. De kinderen vinden het prachtig! Thijmen zegt na afloop direct dat hij nog wel een keer zou willen. De tocht eindigt in Schladming. Daar stappen we uit de boot en worden we met een busje naar het beginpunt gebracht.

Helaas hebben we geen foto’s kunnen maken doordat we onze telefoon niet veilig mee konden nemen.

50646753-7904-46CE-A152-2FF882035C50

Na het raften gaan we naar de Badesee Pichl die naast het raftcentrum ligt. Tegen betaling kun je hier gebruik maken van een mooi zwemmeertje.

98D30FEB-BA9B-494C-B4B6-622674E9387C7330DBDE-5EE3-4DEF-9D44-DCCACEB46348AEA2FBCD-9A11-4F07-8CED-0D1B26D1E6BE
Hier blijven we nog een kleine 2 uur waarna we weer naar het appartement terug gaan.