27-07 Barga

27 juli 2021 - Arcevia, Italië

Tegen het einde van de ochtend vertrekken we richting Barga om daar wat rond te lopen en een Italiaanse koffie te drinken.

Na een klein kwartier rijden parkeren we de auto en lopen we de steile helling omhoog om bij het Middeleeuwse centrum te komen. Bij een klein leuk piazza gaan we bij een barretje zitten en bestelt Wim een cappuccino en Esmée en ik een latte macchiato. Thijmen gaat voor een Fanta.

6940AA67-D59C-4DA3-8BC8-63F6964F062C

We zien nog een paar mannen voorbij komen met een piano die ze helemaal naar boven moeten krijgen, op steile smalle trappetjes waar je zonder piano al niet heel blij van wordt.

Behalve dat de koffie goed smaakt is de prijs ook aangenaam. We hoeven maar € 6,70 af te rekenen voor 4 drankjes.

We lopen kort nog wat rond en gaan dan weer terug naar de auto.

18F899A4-4FDD-433B-92BA-DEA9B50492143B7C99DC-6A9B-4AB6-AD56-2E1CD5321F2A6E35137A-39FB-4529-9F33-7BFF7CFFA674241108F9-B610-4508-A212-A9FF179A3E3C

Op de terugweg naar huis stoppen we nog even langs de kleinere Conad-supermarkt (die overigens ook heel erg goed gesorteerd is) om wat dingen in te slaan voor de lunch. Esmée en ik willen namelijk piadina’s maken. Bij de delicatessenwinkel nemen we behalve verse pesto ook olijven  mee. Ik koop ook nog een hele goede olijfolie.

Terug in het huis (de steile hellingen gaan Wim gelukkig steeds makkelijker af) gaan Esmée en ik de lunch maken: piadina’s met parmaham, mozzarella, tomaten, pesto en basilicum voor onszelf en Wim en een piadina met chocopasta en banaan voor Thijmen. Smaakte goed zo’n Italiaanse lunch (met voor ons een prosecco erbij 😊)

2AC6FE19-B1C5-4E46-9548-99484D1E6261D2E4AE4B-D61E-4AFD-8EF4-DAD33B84FB16

De middag brengen we als vanouds door bij het zwembad.

Als avondeten maak ik Balinese woknoedels (recept van Keukenliefde) en die was goed gelukt ook al zeg ik het zelf.

Tijdens het avondeten komt ook onze huiskat weer een kijkje bij ons nemen. We hadden hem/haar de hele dag nog niet gezien dus de kinderen waren weer blij. Ze hadden zich een beetje zorgen gemaakt aangezien ze de afgelopen dagen eigenlijk de hele dag bij ons in de buurt rondliep. 🐱