Vrijdag 21 juli: Caminito del Rey en Antequera

21 juli 2023 - Villanueva de la Concepción, Spanje

Vanmorgen ging mijn wekker al heel vroeg en om half 6 sta ik onder de douche.

We hebben de afspraak bij de Caminito del Rey om 09:20 uur en het is ruim een uur rijden. Plus je moet een half uur van tevoren aanwezig zijn en vanaf het parkeerterrein moet je eerst een bus nemen naar een ander gedeelte en dan nog 2 kilometer lopen. Kortom dat vraagt dus om op tijd van huis vertrekken.

Als we om 08:20 bij het parkeerterrein aankomen staat de shuttlebus er al. Snel parkeren en er heen dus anders komt de volgende pas weer over een half uur.

De bus zit goed vol en we moeten staan. Gelukkig is het maar een kleine 10 minuten rijden. Vanaf dat punt moeten we eerst nog door een tunnel lopen en vervolgens nog een stuk naar het verzamelpunt voor groepen en waar je e-ticket gescand wordt.

Onze groep bestaat uit ca 30 personen en we krijgen allemaal een grijze helm en een radiokastje met oortelefoon. Hierdoor kunnen we de gids horen als ze aan het vertellen is tijdens het wandelen.

We hebben een leuke vrouwelijke gids en de wandeling duurt in totaal zo’n 1,5 uur. De wandeling is zeer goed te doen en niet pittig zoals ik gehoord had.

We zijn wel blij dat we de vroege tour geboekt hebben want dan is de temperatuur nog goed te doen. Het is hier in Spanje rond 4 uur namelijk het heetste moment van de dag. We begonnen de wandeling nu met 22 en eindigden hem nu met 32 graden.

De tocht voert ons langs diepe kloven met rivieren en langs steile rotswanden. We zien ook heel veel groepen gieren vliegen.

IMG_1801IMG_1733IMG_1735IMG_1736IMG_1743IMG_1744IMG_1748IMG_4844IMG_1759IMG_1761IMG_1770IMG_1771IMG_1772IMG_1773IMG_1774IMG_1775IMG_4863IMG_1781
Tegen het einde van de route lopen we nog over een wiebelige hangbrug.

IMG_1792

De tour is een aanrader en we hebben het alle 4 heel leuk gevonden.

Na de tour moeten we weer een paar kilometer lopen naar de bushalte voor het vervoer terug naar de parkeerplaats. Nu kunnen we als een van de eersten naar binnen en kunnen we wel zitten. Deze busrit duurt iets van 20 minuten.

Voor de lunch rijden we naar Antequera.

IMG_1805IMG_1811

Esmée heeft weer een leuke plek uitgezocht genaamd La Cantina. Hier bestellen we tapas en voor Thijmen een varkenshaas.

IMG_1812IMG_1817IMG_1819IMG_1821IMG_1823IMG_1828

Het smaakt prima en het personeel is erg vriendelijk. Ook de rekening was lager dan verwacht, dus prima plekje!

Na de lunch rijden we via de Lidl terug naar huis waar we slechts een aankoop doen en dat is een fles crema de limoncello. Die vind ik heerlijk en die verkopen ze zover ik weet niet inNederland. :)

Thuis aangekomen genieten we voor de laatste keer van het zwembad.

Als avondeten maak ik voor Thijmen een broodpizza en voor ons een pastasalade.

IMG_1830

Daarna is het tijd om de koffers te gaan pakken.

We vliegen morgen om 11:10 uur en moeten rond 9 uur de auto inleveren waarna we naar de luchthaven worden gebracht. Het is een klein uur rijden naar de luchthaven, dus ook morgen weer vroeg eruit.

Morgen zit de vakantie er helaas dus weer op. De tijd is snel voorbij gegaan.

We hebben het erg naar ons zin gehad en veel leuke dingen ondernomen.

1. Papa en mama:
    22 juli 2023
    Zo wat een mooie omgeving zeg prachtig met al die bruggen en het water beneden jullie.schitterende foto’s hebben jullie genomen,dat zijn weer veel herrinneringen.Morgen een prettig reis terug en we zien jullie op zondag groetjes van papa en mij 😘