Woensdag 19 juli: El Torcal

19 juli 2023 - Villanueva de la Concepción, Spanje

Vanmorgen gaan we wandelen in het vlakbij gelegen natuurpark El Torcal. Het zou in eerste instantie 22 minuten rijden zijn, maar Google Maps stuurt ons helemaal verkeerd en ineens is het nog 45 minuten rijden.

Gelukkig vinden we toch weer de juiste route en parkeren we de auto bij het bezoekerscentrum.

Het park bestaat sinds 1929 en heeft een grootte van 1171 hectare. Het is vooral bekend vanwege rotsen uit de karstperiode die door erosie in opvallende vormen gemodelleerd zijn.

Je kunt qua wandelingen kiezen uit de groene route die 45 minuten duurt of de gele die 1,5 uur duurt.

Vanwege de warmte kiezen wij voor de groene route. Bovendien overlapt de hele route ook voor een groot gedeelte de groene route.

IMG_1621

De wandeling bestaat eigenlijk uit allleen maar klimmen en klauteren. De omgeving is prachtig! Kijk maar eens naar de foto’s…..

IMG_1629IMG_1633IMG_1635IMG_1638IMG_1640IMG_1644IMG_1648IMG_16519bbcca43-82e1-4383-9900-9f07da0b61bf1b7f6831-1acd-415b-989f-aa5c74691717ba855fdc-29e6-4498-9cc4-4945cfa59bee
Rond half 1 zijn we klaar en drinken we eerst nog een koud drankje op het terras bij het bezoekerscentrum voor we naar Antequera gaan voor de boodschappen (ja, alweer ;) )

De afdeling met glutenvrije producten is erg groot bij de Carrefour; heerlijk als je hier woont!

IMG_1661

In de souvenirshop koopt Esmée nog een mintgroene hoodie met El Torcal er op.

Weer thuis doe ik nog wat wasjes en daarna ga ik bij het zwembad onder de parasol zitten. De parasol is met 40 graden geen overbodige luxe.

Wim en Thijmen kijken binnen bij de airco de Tour de France terwijl Esmée filmpjes kijkt onder de veranda. Zo komen we de middag dus goed door.

Voor het avondeten maken Esmée en ik broodjes hamburger met patat.

Morgen is het plan om naar het strand te gaan; waarschijnlijk dat van Malaga.

We hadden de steden Ronda en Cordoba ook nog willen bezoeken tijdens deze reis, maar die liggen beiden op 1,5 uur rijden en we hebben even geen zin in een lange autorit.

Bovendien is er een temperatuur van 42 graden voorspeld en dan loop je daar dus ook niet voor je lol.

Tijdens het schrijven van dit verslag om 23:00 uur is het buiten ook nog 36 graden, maar voelt als 41 staat er bij en dat is ook wel zo.

IMG_1677IMG_1676

Vannacht koelt het af naar 28, dus dat wordt vast weer een klamme nacht.

Slapen is hier wel een dingetje. Op de slaapkamers is het heet en is er geen airco op die kamers. Ook het matras is keihard dus ik slaap hier niet best en wordt vaak wakker. Gemiddeld slaap ik maar zo’n 5 uur per nacht.

Om een uur of 5 begint de haan (die hier in een hok naast het huis zit) om de minuut te kraaien, dus dat draagt hier ook niet aan bij.

Als ik weer thuis ben dus maar weer even bijslapen ;)

Voor nu alvast welterusten en tot morgen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Papa en mama:
    20 juli 2023
    Wat een mooie ruige omgeving met al die rotsblokken.Wel erg warm zeg om zo te slapen.Als jullie thuiskomen vinden jullie het koud hier,maar om te slapen is het heerlijk.Veel plezier op het strand in Malaga