Maandag 17 juli: Benalmádena en Antequera

18 juli 2023 - Villanueva de la Concepción, Spanje

Vandaag is het Wim’s verjaardag!

Hij is 52 geworden en dat vieren we met een Sacher Torte bij het ontbijt. We hebben ook het terras en zijn stoel versiert.

IMG_1308
Als kado krijgt hij een sportshirt en een hoes voor de bbq.IMG_1315

Aan het einde van de ochtend gaan we op weg naar Benalmádena dat op ongeveer een uur rijden van Villanueva ligt.

We parkeren de auto in een parkeergarage in de buurt van de haven.  Benalmádena is de drukste badplaats die we tot nu toe bezocht hebben hier aan de Costa del Sol. Leuk om een keer gezien te hebben maar niets voor ons om echt vakantie in te vieren. Veel te toeristisch en commercieel allemaal.

De haven Puerto Marina is leuk om te zien qua boten maar ook hier een hoog “Broodje van Kootje” en lekker Nederlandse frikandellen eten-gehalte.

IMG_1321IMG_1322IMG_1324IMG_1329IMG_1333IMG_1337IMG_1338

We lopen een stuk over de lange boulevard waar we een tentje zien in de buurt van het strand waar we gaan lunchen.

IMG_1341IMG_1342IMG_1359

Thijmen gaat voor de biefstuk, Esmée voor een mix van gefrituurde vis en Wim en ik voor de paella. Lekker gegeten.

IMG_1346IMG_1356

Na de lunch lopen we nog een stukje over de boulevard en daarna besluiten we terug te gaan naar de auto.

IMG_1360IMG_1368

Het plan was eerst om hier naar het strand te gaan, maar we willen toch liever een duik nemen in ons eigen zwembad waar we beter verkoeling zullen vinden dan hier.

Thuis gaan we lekker zwemmen en chillen en om 18:15 gaan we richting Antequera waar we voor de 2e keer (!) uit eten gaan voor Wim’s verjaardag.

De weg vanuit Villanueva de la Concepción naar Antequera is heel gaaf en ruig en voert door het natuurpark “El Torcal”.

IMG_1375IMG_1378IMG_1379IMG_1381

Esmée heeft het restaurant uitgezocht: Mar de Gloria. We parkeren de auto weer in een garage en lopen dan naar het restaurant toe. Het is niet ontzettend groot, wel heel sfeervol.

IMG_1397IMG_1383

Het blijkt een echte aanrader! We hebben allemaal heerlijk gegeten. Wim van de tagliatelle met gorgonzola, Thijmen van de tonijn met garnalen, Esmée van de solomillo met gorgonzola en ik van het Iberico-vlees secreto met wijnsaus.

IMG_1385IMG_1387IMG_1393

Als toetje had Wim rijstpudding, Thijmen nougat-ijs en Esmée en ik de aanbevolen cheesecake die inderdaad erg lekker was.

IMG_1395

De wijn was er ook lekker; nogmaals een aanrader!

Terug lopend naar de parkeergarage maken we nog een paar foto’s van het sfeervolle stadje.

IMG_1399IMG_1400

Op het dak van de parkeergarage is er ook een uitzichtpunt waar we een mooi uitzicht hebben over Antequera.

IMG_1401IMG_1408

Het is inmiddels 22:00 uur geweest als we via de bochtige bergweg weer terug gaan naar ons huis. Gelukkig wel goed te doen en we hadden ook een goede chauffeur ;)

Thuis aangekomen ga ik dit verslag maken en doet de rest ook nog wat even voor zichzelf.

We maken het niet te laat vanavond want morgen willen we op tijd in de auto zitten naar Sevilla dat op ongeveer 2 uur rijden hier vandaan ligt.

1. Papa en mama:
    18 juli 2023
    Wat leuk dat jullie ballonnen en vlaggetjes voor Wim zijn verjaardag hebben meegenomen.Het eten ziet er lekker uit beter dan de Hollandse eterijen dat kan je altijd wel eten.Veel plezier in Sellvia