Zaterdag 8 juli: Amsterdam-Malaga-Frigiliana

8 juli 2023 - Frigiliana, Spanje

De wekker gaat al vroeg. Ik sta al eerste op van ons gezin en om 02:20 sta ik onder de douche. Het vroege opstaan valt niet mee, maar we hebben wel iets leuks in het vooruitzicht: 2 weken Andalusië! 🇪🇸💃🥘🍹☀️

Om 4 uur staat de taxi klaar die ons naar Schiphol brengt. Omdat de A44 is afgesloten door werkzaamheden rijden we via de N206 en om half 5 zijn we daar.

Ondanks de start van de vakanties valt het mee met de drukte.

We vliegen met Vueling. De vlucht vertrekt om 07:15 uur.

De rij voor het inchecken van de ruimbagage is kort en we hoeven ook niet langs de marechaussee voor een paspoortcontrole dus we hebben ruim de tijd om nog even wat winkels te bekijken.

IMG_0471

Esmée koopt een boek bij de boekhandel en we halen een Chai Latte met een muffin/chocoladekoekje bij de Starbucks waar wel een hele lange rij staat.

Na circa een half uur kunnen we genieten van een lekker hapje en drankje. Voor Thijmen had ik gelukkig een glutenvrije muffin van thuis meegenomen want bij Starbucks verkochten ze niets lekkers zonder gluten.

IMG_0475
De tijd gaat best snel en als we bij de gate aankomen is het boarden al begonnen.

IMG_0478IMG_0480

We vertrekken mooi op tijd en om 10:15 uur landt ons vliegtuig op de geplande tijd op de luchthaven van Malaga.

Onze reistassen zijn ook meegekomen met de vlucht en na ze verzameld te hebben lopen we naar buiten voor de shuttlebus die ons naar het autoverhuurbedrijf zal brengen.

We hebben geluk want de bus staat net op het punt om weg te rijden. Dat scheelt een flinke wachttijd. Na ca een kwartier rijden zijn we bij het kantoor van Marbella Rent a Car waar we door een vriendelijke medewerker geholpen worden.

Na het ondertekenen van het huurcontract lopen we naar de auto, een Seat Leon stationwagen. De auto heeft al op diverse plekken schade, maar dat is helaas gebruikelijk op deze plek zegt de medewerker. We hoeven ons dan ook geen zorgen te maken als we zelf schade hebben geeft hij aan.

We hebben allemaal trek en willen snel wat eten. Dus wordt onze eerste stop bij een groot winkelcentrum waar een Mc Donalds zit.

Ik had gehoord dat het glutenvrij allemaal heel goed geregeld is in Spanje en onze ervaring hier bevestigd dat. Als ik een medewerker vraag naar de glutenvrije mogelijkheden krijgt Thijmen een speciale glutenvrije menukaart te zien met diverse keuzes. Hij gaat voor een double cheeseburger.

IMG_0485

Was het in Nederland ook maar zo’n feest. Het is namelijk zo fijn als hij ook gewoon een burger mee kan eten en niet alleen wat patat kan eten.

Na de lunch gaan we op weg naar de omgeving waar ons huis staat.

Ik word gebeld door de eigenaar van het huis dat we gehuurd hebben. Hij vraagt hoe laat we denken aan te komen. Ik geef aan dat dat rond 15:00 uur zal zijn want het is dan nog circa 1 uur rijden en we willen eerst nog langs een supermarkt zodat we de deur niet meer uit hoeven als we eenmaal in het huis zijn.

We doen de boodschappen bij de Mercadona, een grote supermarkt in Nerja. Van daar is het nog ongeveer een kwartier rijden naar ons vakantiehuis.

De Mercadona is een mooie grote supermarkt en de prijzen liggen er echt lager dan in Nederland. Dat is weer eens fijn boodschappen doen. We nemen een fles rose mee voor € 1,50 en een fles wit voor € 2,-. De duurste flessen zijn zo rond de € 4,- wat voor ons nog hee voordelig is in vergelijking met Nederland.

Ik heb met de eigenaar afgesproken dat ik hem bel als we ik in Frigiliana zijn, de plaats waar het huis staat. Ik app hem dat we over 12 minuten op de afgesproken plek zijn en daar staat zijn zoon al op ons te wachten. Hij rijdt ons voor naar het huis, wat geen onnodige luxe is. Het ligt in de bergen en je moet een behoorlijk stuk over een bergachtige weg om bij het huis te komen.

IMG_0501

Na een minuut of 10 zijn we dan aangekomen bij ons huis: Casa La Viña, oftewel de wijngaard.

IMG_0524IMG_0523

Het huis heeft een geweldig uitzicht over de omgeving en op de witte huizen van Frigiliana.

IMG_0506IMG_0508IMG_0512IMG_0520Het huis heeft 2 slaapkamers en is heel ouderwets ingericht, maar dat wisten we al van tevoren door de foto’s op de boekingsite. Dat vinden we niet zo erg; we leven hier toch voornamelijk buiten en zullen ook regelmatig op stap zijn.IMG_0516IMG_0517IMG_0518IMG_0519

Esmée en Thijmen trekken snel hun zwemkleding aan om een duik te nemen in ons privézwembad.

IMG_0531

De rest van de middag en avond liggen we in en om het zwembad. De temperatuur is met 27 graden goed om even aan de warmte te wennen. De voorspellingen voor diverse steden die we willen bezoeken liggen namelijk rond de 40 graden.

Voor het avondeten schuiven we pizza’s in de oven. Pizza eten is traditie op aankomstdagen.

Als ik dit verslag typ om 21:10 liggen de kinderen nog heerlijk in het zwembad.

IMG_0547

Vanavond zal het niet heel laat worden vermoed ik, want we hebben met zo’n 4 uur slaap een korte nacht achter de rug.

IMG_0548IMG_0551IMG_0552

We gaan hier vast mooie herinneringen maken!

Leuk dat je ons volgt en hasta mañana!

IMG_0555

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Papa en mama:
    8 juli 2023
    Wat een leuk verslag en mooie foto’s om te zien.Ben benieuwd naar jullie volgende herrinneringen