Maandag 10 juli: Malaga

10 juli 2023 - Frigiliana, Spanje

Vanmorgen zitten we om 09:30 aan het ontbijt waarna we ons klaar gaan maken voor een uitstapje naar Malaga.

Het is ongeveer een uur rijden vanuit Frigiliana en even voor 13:00 uur parkeren we de auto in een parkeergarage in de buurt van de haven en het strand.

IMG_0651IMG_0657

We lopen op de boulevard langs het strand dat er groot en mooi uit ziet.

IMG_0659IMG_0661IMG_0662

Daarna lopen we naar het historische centrum dat hier ook dichtbij ligt.

IMG_0664

We zoeken een restaurant uit dat aan een klein pleintje ligt en ik bestel tapas als lunch: aardappeltortilla, patatas bravas en albondigas (gehaktballetjes).

IMG_0670

Wim en Esmée bestellen een broodje.

Voor Thijmen is er niets glutenvrij’s dat hem aanstaat, dus hij houdt het bij een portie aardappeltortilla en de eierkoek die ik voor hem had meegebracht.

Wim en ik delen een kan sangria en de kinderen nemen een frisdrank.

Na de lunch lopen we verder het sfeervolle historische centrum in en Esmée en ik kunnen de vele leuke winkeltjes niet weerstaan en kopen wat sieraden.

IMG_0673IMG_0675IMG_0676IMG_0679IMG_0680IMG_0683

Esmée ziet een boekhandel waar ze graag een kijkje wil nemen om te zien of ze een Engels boek verkopen dat ze graag wil hebben, maar helaas….

IMG_0690IMG_0693IMG_0695IMG_0701IMG_0703

Na nog even wat rondgelopen te hebben lopen we weer richting de auto en gaan we terug naar huis met een tussenstop bij de Carrefour in Nerja voor het avondeten. Het wordt bbq vanavond.

Thuis nemen we een drankje met wat borrelhapjes en relaxen we bij het zwembad waarna Wim de bbq aansteekt.

IMG_0706IMG_0710

We hebben een goede keuze gedaan qua vlees. De hamburger, worstjes en saté smaken goed!

IMG_0712IMG_0713

Na het eten gaan de mannen nog zwemmen en schrijf ik dit verslag.

IMG_0716IMG_0718IMG_0719IMG_0726

Morgen gaan we naar Granada waar we het beroemde Alhambra gaan bezoeken.

1. Papa en mama:
    11 juli 2023
    Niet te veel tapas besteld ha ha .Leuk zo om dat zwembad s’avonds te zien met zo’n uitzicht.