Dinsdag 11 juli: Granada/Alhambra

11 juli 2023 - Frigiliana, Spanje

Vandaag staat een bezoek aan het Alhambra op de planning.

IMG_0731

We vertrekken om 10:00 uur en parkeren om circa 11:30 uur de auto in een parkeergarage op loopafstand van een tentje genaamd “El Cortijo”. Dit is een eettentje met een volledig glutenvrije keuken. De eigenaresse heeft namelijk zelf coeliakie. We willen daar wat lekkere dingen voor Thijmen halen zoals donuts. Die heeft hij nu al 1,5 jaar niet gegeten, dus daar had hij veel zin in.

Helaas hadden ze die nu net niet gemaakt. Dan maar 2 andere koeken met bladerdeeg die er lekker uit zien.

IMG_0754IMG_0745IMG_0750
Sinaasappelbomen:

IMG_0752IMG_0753

We komen ook langs een winkel waar ze voetbalspulllen verkopen. Daar wordt Thijmen verwend met het nieuwe uit-shirt van FC Barcelona, waar hij erg blij mee is. Hij wil hem dan ook direct aan.

Daarna gaan we weer richting de auto en rijden we naar het Alhambra. Daar kunnen we de auto nog redelijk dichtbij de ingang parkeren.

IMG_0757

De kaartjes hebben we vorige week gekocht en gelukkig waren er nog kaarten beschikbaar voor een redelijk tijdstip voor het tijdslot voor een bezoek van het Nasride-paleis. Dit paleis is zo populair dat er per tijdslot maar 300 mensen tegelijk naar binnen mogen. Wij hebben gereserveerd voor 14:30 uur.

Vaak zijn de kaartjes al weken van tevoren uitverkocht, dus wij hadden nog wel geluk.

Het Alhambra-complex toe dat bestaat uit 3 onderdelen. Wij bezoeken eerst het Alcazaba, daarna het Nasride-paleis en tenslotte de tuinen van Generalife.

IMG_0758IMG_0761
Maar voordat we aan de bezichtigingen beginnen kopen we eerst even wat te eten en drinken bij een eettentje dat er staat.

IMG_0772

Deze foto’s zijn gemaakt bij het Alcazaba:

IMG_0765IMG_0778IMG_0780IMG_0781IMG_0782IMG_0787

En deze bij het Nasride-paleis:

IMG_0791IMG_0792IMG_0794IMG_0796IMG_0803IMG_0805IMG_0806IMG_0812IMG_0813IMG_0817IMG_0818IMG_0820IMG_0822IMG_0823IMG_0827
En deze bij de tuinen van Generalife:IMG_0831IMG_0835IMG_0842IMG_0843IMG_0855IMG_0864IMG_0865IMG_0867IMG_0871

Het is met 42 graden erg warm vandaag, dus we lopen overal wat sneller door heen dan we zouden doen met een lagere temperatuur.

IMG_0875

Het was een leuk uitstapje!

We rijden na het bezoek aan Alhambra nog naar het Mirador de San Nicolas. Vanaf dit uitzichtpunt heb je een mooi uitzicht op het gehele Alhambra-complex. Om bij het uitkijkpunt te komen parkeren we de auto ergens in de buurt en gaan we te voet verder, lopend door schattige straatjes.

IMG_0880IMG_0881IMG_0887IMG_0885

Hierna rijden we weer terug naar huis waar we nog even het zwembad induiken om af te koelen en op te frissen, want wat voel je je vies en zweterig op zo’n warme dag als vandaag!

Het is hier wel een stuk koeler dan in Granada gelukkig. Het huis ligt hoog in de bergen gelegen, dus dat is sowieso koeler.

Voor het avondeten maak ik verse tomatensoep en warm ik kant-en-klare aardappeltortilla en kroketjes van Iberico-ham op. Goed gelukt allemaal!

Na het eten ga ik dit verslag schrijven en gaat de rest zwemmen of elders in het huis chillen.

Morgen “moeten” we in de buurt van het huis blijven want Esmée wil persé thuis zijn om te proberen kaartjes te bemachtigen voor het concert van Taylor Swift dat morgen vanaf 14:00 uur in de verkoop gaat en waar ze heeeeel graag heen wil. Hopen dat het haar gaat lukken!

Plan is om morgenochtend een kijkje te nemen in het historische centrum van Frigiliana.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Papa en mama:
    12 juli 2023
    Leuke foto’ weer.Fijn dat Thijmen weer een voetbalshirt gescoord heeft.Hopelijk scoord Esmée ook een concert kaartje.Mooie tuinen ook en wat een prachtig uit zicht over de stad.