Woensdag 12 juli: Frigiliana

12 juli 2023 - Frigiliana, Spanje

Vanmorgen gaan we naar het historische centrum van Frigiliana. Ons huis bevindt zich daar ca 15 minuten vandaan en ligt vrij afgelegen in de bergen.

Frigiliana is een sfeervol wit stadje waar ook veel touringcars met toeristen een bezoek aan brengen.

Als wij er zijn om 10:30 uur staat er gelukkig maar 1 bus en is het dus niet zo druk.

Hier wat sfeerfoto’s:

0d970d7b-7022-4840-af32-64ef174ed69fIMG_0900IMG_0901IMG_0902IMG_0903IMG_0910IMG_4674IMG_0915IMG_0917

IMG_0920
Ingezoomd uitzicht vanuit het centrum van Frigiliana op ons  huis:

IMG_4675

We eindigen ons bezoek op een terrasje waar we nog een drankje drinken voordat we naar de supermarkt gaan.

IMG_0928

Omdat je vanaf 13:30 uur in de virtuele wachtruimte kunt staan voor Taylor Swift wil Esmée echt op tijd terug zijn.

Om 14:00 uur start de kaartverkoop. Helaas heeft ze op alle laptops een heel hoog wachtrijnummer (rond de 96.000) maar ze blijft hopen op een kans om er tussen te komen.

IMG_0942

Na maar liefst 5 uur wachten komt ze er dan eindelijk door en wordt bevestigd waar ze al bang voor was en wat al rond ging op Twitter; alle avonden en kaarten zijn uitverkocht op hele dure VIP-tickets na. Super balen voor haar want ze wilde echt zo graag!

Als borrelhapje maak ik gehaktballetjes en Iberico-ham kroketjes.

IMG_0945

Het is nog lekker warm en dus ga ik afkoelen in het zwembad. Dat was alleen van korte duur want als ik net lig wordt ik geprikt door een wesp. Dat was de eerste keer in mijn leven en het was een venijnige pijn.

Wim probeert het gif met een vacuümpomp er uit te zuigen, maar dat lukt niet. Dan maar een tijdje koelen met wat ijs.

Als avondeten staat er pasta op het menu met een salade caprese.

IMG_0947

Helaas is de vaatwasser al de gehele dag stuk dus moeten we de vaat met de hand doen. Merk je toch hoe verwent je bent met zo’n apparaat.

Na het eten gaan we weer zwemmen en gaan Wim en de kinderen volleyballen terwijl ik aan dit verslag begin.

IMG_0949

Om 22:00 uur is het nog altijd warm met 30 graden. Gelukkig is het in huis koel want we hebben airco in de woonkamer en beide slaapkamers.

IMG_0957

Morgen willen we naar Marbella gaan; een mondaine badplaats waar de jetset hun luxe miljoenenjachten heeft liggen.

1. Papa en mama:
    13 juli 2023
    Wat een leuk stadje en wat een klimpartij.Jammer dat Esmée geen kaartje heeft weten te bemachtigen.Lekker dat jullie een zwembad bij het huis hebben dat is bij die temperaturen geen overbodige luxe.