Donderdag 13 juli: Almuñecar

13 juli 2023 - Frigiliana, Spanje

Vandaag slapen we uit en stappen we aan het einde van de ochtend in de auto op weg naar de badplaats Almuñécar die hier op circa 40 minuten rijden vandaan ligt.

IMG_0970

We parkeren de auto in een garage en gaan dan over de lange boulevard wandelen.

IMG_0980IMG_0982IMG_1023IMG_1026IMG_0984IMG_0988IMG_0993IMG_1005

Op een gegeven moment zien we een leuk eettentje aan het strand waar ze gegrilde vis maken en waar we gaan lunchen.

IMG_1022

We krijgen eerst een gazpacho van het huis, ofwel de bekende Spaanse koude tomatensoep.

IMG_1010IMG_1013

We bestellen gegrilde sardientjes, gefrituurde calamaris (inktvisringen), gefrituurde langoustine-koekjes en voor Thijmen gamba’s die hij zelf nog moet pellen. Het smaakt uitstekend.

IMG_1009IMG_1015IMG_1021

Na de lunch lopen we terug naar de parkeergarage om onze strandspullen op te halen en gaan we nog een klein uurtje naar het strand. Daar hebben we het al snel gezien, want het bestaat uit stenen en dat ligt dus niet lekker en ze zijn ook heet dus pijnlijk aan je voeten.

We houden het dus snel voor gezien en gaan een ijsje halen bij een ijssalon op de boulevard.

Onderweg er naar toe voelt Thijmen zich niet goed worden. Hij voelt zich erg misselijk en ook duizelig en laat zich zomaar op straat vallen.

Gelukkig voelt hij zich na een slokje water alweer wat beter. Het ijsje dat we binnen opeten geeft hem ook wat afkoeling. Ik denk dat het toch wat te warm was voor hem.

Het was trouwens ontzettend goed ijs dat we daar op hadden!

Op weg naar huis zien we ineens veel auto’s langs de kant van de weg staan. We zijn benieuwd wat er te zien valt en parkeren de auto daar ook. Het blijkt dat je vanaf hier een mooi uitzicht hebt op baaitjes met strand en een turkoois-blauwe zee.

IMG_1034IMG_1037IMG_1041IMG_1043

Voordat we naar huis gaan maken we weer onze dagelijkse stop bij de supermarkt. Vanavond gaan we weer bbqen.

Thuis aangekomen gaan de kinderen en ik zwemmen en steekt Wim de bbq aan.

Na het eten videobel ik nog gezellig met mijn ouders.

Daarna schrijf ik dit verslag en ligt de rest nog in het zwembad tot 23:30 uur. Life is good!

Morgen gaan we waarschijnlijk naar Marbella. Het schijnt morgen bewolkt te worden, maar nog steeds rond de 27 graden, dus prima dag voor een bezoek aan deze luxe badplaats.

1. Papa en mama:
    14 juli 2023
    Wat een mooie boulevard met prachtige stenen.Was wel zeker schrikken dat Thijmen zich niet goed voelde,maar gelukkig ging het daarna weer goed met hem.Wel weer mooie foto’s van de omgeving.Groetjes van papa en mij X