Vrijdag 14 juli: Marbella

14 juli 2023 - Frigiliana, Spanje

Na het late ontbijt maken we ons klaar voor een middagje Marbella dat op circa 1,5 uur rijden van ons huis ligt.

We willen daar graag naar Puerto Banus, de duurste haven van Spanje en ook van Europa. Hier betaal je € 4289,- per dag voor een ligplaats. Dit zijn prijzen van 2019, dus de prijzen zullen nu nog wel hoger zijn geworden.

Dit is een overzicht wat ik vond op internet. Monaco staat tot mijn verbazing pas op de 10e plek.

IMG_1168

We parkeren de auto in een garage dichtbij de haven, centrum en strand. In Marbella zelf is het heel druk maar de garage is bijna leeg.

We parkeren de auto naast een rode Ferrari.

IMG_1082

Dit is niet de laatste dure sportauto die we zien; straks volgt een fotoverslag.

We lopen eerst een stukje langs het strand en exclusieve beachclubs.

IMG_1083IMG_1087

Daarna wandelen we naar restaurant La Bocana.

IMG_1092

Ik had gelezen dat ze hier de beste paella van Marbella hebben en dat wilde ik wel eens uit proberen.

We krijgen een mooi tafeltje aan het water waar we al wat mooie boten voorbij zien komen.

Ook een grappige gele sportauto ;)

IMG_1089IMG_1104IMG_1088

Thijmen heeft een gegrilde sirloin-steak besteld en de rest paella.

IMG_1096

Deze werd aan tafel uitgeserveerd door de vriendelijke grapjes makende eigenaar Raffaello.

IMG_1095IMG_1097IMG_1098IMG_1102

Het smaakte allemaal echt heel goed!

We kregen ook nog een drankje van het huis. Wij limoncello en de kinderen een paars drankje dat volgens Esmée smaakte naar de fluoride van de tandarts en volgens Thijmen was het een lekkere blauwe bessensiroop.

IMG_1106

Wat ons betreft een aanrader dit restaurant!

Na de lunch wandelen we richting de haven waar we ons vergapen aan alle luxe winkels en auto’s:

IMG_1113IMG_1116IMG_1118IMG_1122IMG_1125IMG_1132IMG_1135IMG_1136

Ook het strand ziet er mooi uit.

IMG_1142IMG_1144

Daarna lopen we weer terug naar de auto maar wel met een tussenstop bij de boekwinkel “Bookworld”. Esmée had van tevoren over deze winkel gelezen dat ze Engelstalige boeken verkopen en hoopte daar te slagen voor het boek dat ze graag wilde hebben. En ja hoor; ze verkopen het en ook nog een vervolg op een boek dat ze nu aan het lezen is. Zij helemaal happy dus!

IMG_1145IMG_1147

Onderweg naar het huis stoppen we nog langs een gaaf uitzichtpunt waar ik al de hele week een foto wil maken van het mooie uitzicht op het dorp Frigiliana dat je vanaf hier hebt, maar het is geen handige plek om zomaar te stoppen. Vandaag lukt het echter wel en kan ik dit mooie plaatje schieten:

IMG_1158

Thuis gaan we weer zwemmen en eten we pasta pesto.

IMG_1164IMG_1162

Na het eten gaan Wim en de kinderen zoals elke avond nog zwemmen en lummelen en werk ik weer aan het verslag.

Vanavond is onze laatste avond hier en morgen verhuizen we naar het andere huis dat we ook voor een week geboekt hebben.

Voor de laatste keer genieten van dit mooie uitzicht dus……

IMG_1167IMG_1171IMG_1175

1. Papa en mama:
    15 juli 2023
    Wat een luxe zeg prachtig om te zien,leuk om mee te maken.Heel fijne reis naar het volgende huis.Ben benieuwd of je daar ook zo’n mooi uitzicht hebt.