Zaterdag 15 juli: Frigiliana - Villanueva de la Concepcion

15 juli 2023

Vandaag is het tijd om afscheid te nemen van ons huis La Viña en Frigiliana. En ook van het mooie uitzicht; wat heb ik daar van genoten!

Om 09:55 uur zijn we klaar voor vertrek. 5 minuten eerder dan gepland. Dat gebeurd niet vaak; meestal wordt het wel later ;)

We stoppen nog even voor een foto van dit bijzondere bouwwerk in de buurt van Nerja.

We hebben om 15:00 uur afgesproken met de eigenaar van het nieuwe huis en het is ongeveer 1,5  uur rijden naar Villanueva de la Concepcion.

Om de tussenliggende tijd te overbruggen hebben we besloten om een kijkje te nemen bij het winkelcentrum waar we op de aankomstdag hebben geluncht. Het zag er daar namelijk erg leuk uit en toen hadden we geen tijd meer om rond te kijken.

Het Plaza Mayor, zoals het winkelcentrum heet, ziet er heel mooi en gezellig uit en ook nog wel nieuw. De auto kunnen we gratis parkeren in de overdekte parkeergarage wat wel fijn is bij deze temperaturen (ca 34 graden).

IMG_1193IMG_1194IMG_1196IMG_1197

We slagen er goed: Wim een sportshirt van Adidas, Esmée 2 nieuwe truitjes en ik een mooie Ray Ban-zonnebril.

Na het winkelen gaan we lunchen bij het Food Court. Thijmen kiest een glutenvrije Triple cheeseburger van de Mac en wij gaan voor taco’s en burrito’s van Taco Bell.

We besluiten om ook direct boodschappen te doen bij de Mercadona, die hier ook gevestigd is, zodat we na aankomst in het huis niet meer weg hoeven. Het huis ligt namelijk redelijk afgelegen en we zouden dan nog ca 30 minuten enkele reis in de auto moeten zitten voor een grotere supermarkt.

Het is nog ongeveer 50 minuten rijden naar het nieuwe huis.

Het landschap van het Andalusische binnenland ziet er heel anders uit dan dat aan de kust. Veel uitgestrekter en een beetje een idee van de prairie.

Na een rare omleiding van Google Maps komen we dan toch om 15:12 bij het huis aan waar de eigenaren al op ons staan te wachten.

Ze spreken geen woord Engels en met de 3 woorden Spaans die ik spreek is het een beetje een moeizaam gesprek. Google Translate dat de vrouw gebruikt biedt ook niet veel uitkomst. Die maakt er hele rare Engelse zinnen van.

Wat we wel direct begrijpen is dat de man Thijmen zijn voetbalshirt helemaal goed keurt. Hij is een groot FC Barcelona-fan en hij laat ons meteen een foto zien van het tegelwerk van zijn zwembad waar het logo van de club in is gemaakt.

De eerste indruk van het huis is goed. Het is een stuk ruimer als het vorige huis en we hebben 4 slaapkamers en 2 badkamers.

IMG_1229IMG_1213IMG_1217IMG_1223IMG_1226IMG_1228IMG_1234IMG_1235IMG_1236IMG_1237IMG_1241IMG_1242IMG_1243IMG_1244
We hebben ook een sfeervol terras met bbq, zitje en loungebank waar trossen druiven boven hangen.IMG_1230IMG_1247IMG_1255IMG_1218IMG_1219

De tuin is heel verzorgd en daarin staat niet te vergeten een mooi zwembad met ligstoelen ernaast.

En we hebben zelfs een eigen pool-boy ;)

We hebben ook een mooi wijds uitzicht over de omgeving.

Het zwembad wordt al snel uitgeprobeerd en voor het avondeten staat er pizza op het menu.

‘s Avonds gaat de zwembadverlichting aan. We kunnen kiezen uit verschillende kleuren en zelfs een soort van discostand. Kijk voor een filmpje onder “Video’s”.

Omdat het hier zo afgelegen is en dus weinig vals licht kunnen we de sterrenhemel goed zien. De eerste 2 foto’s zijn door Esmée gemaakt en de laatste door Thijmen.

cd897717-1010-4c3b-bea7-abae7bed1ea14d3adda4-8c33-480d-bdd2-e0247dfad332IMG_3002
Morgen doen we rustig aan en zullen we nog naar het grotere dorp Antequera gaan voor de rest van onze boodschappen.