Zondag 9 juli: Playa de Burriana

9 juli 2023 - Nerja, Spanje

Vandaag doen we lekker rustig aan. Om 10 uur zitten we aan het ontbijt en daarna gaan Wim en ik boodschappen doen bij de Mercadona in Nerja terwijl de kinderen thuis in het zwembad blijven.

Als we even na twaalven thuis komen is Martin, de eigenaar, er al om de registratie te doen van onze paspoorten (verplicht in Spanje) en moeten we het restant van de huur voldoen.

Martin spreekt slecht Engels en vult als achternaam bij Wim “Leiden” in terwijl ik diverse keren had aangegeven dat dat zijn geboorteplaats is en niet zijn achternaam. Uiteindelijk lukt het dan toch om het duidelijk te maken ;)

IMG_0548IMG_0551IMG_0566

De kinderen en ik gaan nog even zwemmen en na de lunch vertrekken we weer naar Nerja waar we naar het Playa de Burriana gaan.

IMG_0563IMG_0564

We hebben geluk met het laatste parkeerplekje in de garage die het dichtst bij het strand ligt.

Op het strand is het druk, maar we vinden er toch een plekje om onze handdoeken neer te leggen.

IMG_0572IMG_0573

Het strand bestaat uit fijne steentjes die behoorlijk heet zijn en waar je niet zonder slippers over heen kunt.

Op een gegeven moment zien we een boot met daarop “Limpieza de aguas ” erop wat letterlijk schoonmaak van de wateren betekent.

De boot vaart dichtbij de kant en heeft veel bekijks van het strandpubliek.

Even later blijkt waarom. De boot heeft met zijn grote net een megakwal uit het water gevist. Toch fijn dat Wim en de kinderen die even daarvoor in zee zwommen deze niet tegen zijn gekomen#flashback Thailand

Na een uurtje gaan we over de boulevard wandelen.

IMG_0578IMG_0581IMG_0583IMG_0588IMG_0589

Esmée en ik scoren nog een leuke enkelarmband bij een van de winkeltjes.

Bij een van de bars is een tv waar ze de Formule 1 op hebben staan en omdat het borreltijd is gaan we er gezellig zitten. Wim en ik bestellen er een kan sangria en de kinderen een milkshake en een alcoholvrije piña colada.

IMG_0591IMG_0597IMG_0601IMG_0603

Na de overwinning van Max bestellen we nog wat en kijken Wim en Thijmen naar de Tour de France terwijl Esmée en ik bij de buren gaan kijken: de Ale Hop. Een leuk winkeltje met allerlei hebbedingetjes die we ook in Sevilla hebben bezocht. Ik koop er een haarklem.

IMG_0605

Als we naar buiten lopen staan de mannen ons al op te wachten en lopen we terug naar de auto.

Onderweg naar huis stoppen we nog even bij de Lidl voor wat vergeten boodschappen.

Eenmaal thuis ga ik het avondeten maken: gebakken aardappels met biefstuk en salade Caprese.

Na het eten begin ik aan dit verslag en duiken de kinderen nog het zwembad in.

IMG_0606IMG_0608IMG_0610IMG_0613IMG_0616IMG_0618IMG_0623IMG_0632IMG_0633

1. Papa en mama:
    11 juli 2023
    Wat een mooie boulevard en strand.Mooie foto van Esmée ook.Ik heb ook mooie herrinneringen aan Halo hop waar we met z’n drieën waren.Zo te zien is het lekker genieten.